lördag, april 11, 2009

Min lilla svärfar

Tänk vad en operation på 20 min kan förändra ett liv. Min svärfar har grå starr och har nästan inte sett nått på några år. Det började med att han slutade köra bil, sen sa han upp tidningen för han såg inte längre med förstoringsglaset, vi fick läsa posten och på slutet såg han inte nått på TV:n fast han satt 2 dm från rutan. Han var så deppig och sa " Nu skiter jag i det här".
I måndags opererades han mot gråstarr och operationen tog 20 min. Han är en helt ny människa. " Jag ser och läsa, Ska jag läsa för er, det är helt otroligt, fattar ni det" säger han. Nu är han pigg på det mesta och allt är bara toppen.
Det är synd att det ska behöva gå så långt innan man kan få hjälp. Fler människor skulle behöva få mirakelhjälp.

Ha de gott. Tjillevippen!!!!!!!!!!!!

1 kommentar:

  1. har aldrig sett farfar rikard så glad! visserligen har ja inte "känt" honom så länge heller men iaf..... mycket roligt å ja e så glad för hans skull som nästan fått ett nytt liv.

    SvaraRadera