tisdag, juni 02, 2009

Soptipp........


I helgen som var åkte jag ner till stora staden Stockholm å Solvalla för att jobba på elitloppet. Vi åkte 6 på fredag morgon, efter fikat vid Gävle bro var vi framme vid hotellet i Kista ca 11.00. Efter en snabb in checkning var vårt nästa mål GALLERIAN och shopping. Jessi shoppade lös riktigt, hon behövde bärhjälp till slut. Anki shoppade byxor å skor från Rizzo å jag gjorde av med löningen på Esprit. Vi åt som vanligt på Irish pub på kungsgatan, bäst i stan. 21.00 var vi tillbaka på hotellet igen med trötta fötter å vi somnade ganska snabbt.

På lördag blev det jobb men det var dåligt spel, trenden har även nått valla tydligen. På kvällen gick Anki å jag till Kista galleria och åt. Jessi var helt däckad för hon fick magsjuka på fredag natt så hon la sig direkt. Vi hittade givetvis mer att shoppa, jag köpte 2 stoppar till mitt pandora armband.

Söndagen var det Elitloppsdax. Som vanligt mycket folk, 31 000, och bra väder. Vi var på plats ca 10,00 å då var det fullt ös på E-läktaren. Där samlas alla fansen till kuskar och hästar och drar igång en stämning som inte går att beskriva. Dessa fans har legat och sovit i sovsäck utanför entren sen lördagstravet var slut, snacka om engagemang. I år gick segern till Sverige och Kung Åke. Hela valla kokade när han passerade mållinjen. Mycket folk betyder mycket sopor. Å då menar jag mycket, Man får kliva över högar med sopor på vägen ut , stolar, bord ,kylväskor, matrester och allt annat skräp ligger överallt. En traktor brukar fylla skopa efter skopa med sopor å lasta på ett lastbilsflak.

Men en stor folkfest är det. Man behöver inte tycka om trav för att besöka Elitloppet utan bara vara och känna stämningen.

Årets Kuskar i Elitloppet .

Sopberget......

Tjillevippen!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar