söndag, februari 08, 2009

Så där ja ......

Då var det min tur då.
Efter att ha följt Eva´s å Jocke´s bloggar så provar jag oxå.

Här kommer det att finnas lite smått o gott om min underbara familj, kanske lite annat oxå , den som lever får se.......men vi tar det från början.

Jag föddes i Bergsåker (ok då BB) första året på det glada 60-talet. Där bodde jag med mamma , pappa och två små bröder, som alltid fick veta att det är storasyrran som bestämmer. Gick på Bergsåkers skola i 9 år och sen Hedbergska gymnasiet i 2 år.
Jag träffade Kent , min älskade man sen 30 år tillbaka, första gången när jag var 14 år men det blev inte på riktigt förrän 4 år senare. Vi slog våra påsar ihop och vi har fått 3 underbara barn tillsammans, 2 barnbarn å 5 bonus barnbarn.
I Fagervik eller Fagga som vi säger har vi vårt hus, där även 2 katter huserar, Diesel o Lilleman
Det roligaste för mig är att vara med familjen, heminredning, måla baka, resor å min röda hoj förstås.

Kent den rackarn är Njurundabo från början men ganska snart kom han till rätt sida stan. En händig man vars andra hem är i garaget..... eller kanske första.....
Även han kör hoj, gillar å snickra ja greja överhuvudtaget, å resor.

Joacim eller "jocke pocke" som jag kallar honom, är vår äldste son som det snart är gubbvarning på. Han är längst av oss alla, inte så mycket å skryta med, 177 cm över havet, vi är liksom ganska korta allihop.
Han bor med Eva på "klockis"och barnen Kevin , Ralle , Elin å Pirre, åsså rottisen Tyson förstås.

Jimmy mitt i mellan är tveklöst släktens tyngsta kort men go som en nallebjörn.Han har sängen i Korsta och knegar på Max. Kallas oxå för Cheriffen, Jimpan för att nämna några, kärt barn har många namn.

Åsså lilla Jessica som är minst å ÄR minst. Första tjejen på pappas sida. Hon är väldigt lik sin mamma men söt ändå som man brukar säga. Hon delar hyra på Örnen med Jonas och barnen Vilgot, Adrian , Tilde.
Visst ja, jag får inte glömma lilla Fiffin, hunden som ryms i fickan.

Mamma o Pappa bor oxå på Örnen , vintertid, på sommaren bor dom i Nora Eller Nola som brorsans minsta pojke Calle säger. Där har dom sitt lilla paradis. Pappa älskar gott kaffebröd, helst chokladbiskvier ska det vara å mamma gör världens godaste pepparrotskött.

Svärfar Rickard bor 200 m från oss. Han är våran kattvakt när vi är ute och reser. Gillar palt och tycker det är gott med en kopp kaffe efter maten. Har oxå en hund som heter Lita.

Jaha............... nu skulle det ha varit på sin plats med några bilder oxå men vet liksom inte hur man gör än, så dom kommer så småning om. Ska gå och ta en kopp java så får vi se sen....Kramar till alla!!

Tjaba

4 kommentarer:

  1. se däääär!!!!!! =)
    va fiiiiint de blev, inte var de svårt? du ska se att du blir en superbloggare du me som blondinbella hehe
    på återseende då =)

    kram hej
    klokkismamman

    SvaraRadera
  2. ha ha du är rolig du, har suttit sen imorse med det här, skitkul är det. Börjar komma på hur man ska göra nu efter ett antal radera tryck, men trägen vinner.

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Fin blogg mamma!!!!
    Snåla med bilder på mig....
    Det blir bra de:-)

    SvaraRadera
  4. Tack gumman, jobbade hela söndan med den, men det finns mycket å lära än.

    SvaraRadera